♥ Förstå personer med Eksem!

Idag när jag var hemma hos en utav mina bästa vänner, så berättade hon om sina Eksem hon har. Många hon träffat tror att det smittar och blir äcklade av henne och vill inte umgås mer.
Eksem är en hudsjukdom som måånga utav oss har medfött, inget man kan hjälpa, bara att acceptera och försöka leva med. Vi som är runt omkring folk med Eksem måste förstå och försöka leva oss in hur dom har det när dom tex dejtar killar/ tjejer, så helt plötsligt blir "dejten" äcklad utav dom, är det inte människan i sig man blir kär i? Ska man inte acceptera att vi alla är OLIKA och vissa föds med kroniska sjukdomar.

I kroppen fattas det ett ämne som gör att huden återfuktar sig där av får man eksem. Man måste smörja in sig med jätte feta salvor för att återfukta den, annars får man en extrem värk.

Idag bor min äskade vän med världens gulligaste kille, dom är förlovade sen 1 år tillbaka, han har accepterat att hon har sin sjukdom och han försöker hjälpa henne med det hon inte klarar, är det inte så kärleken ska vara fast en sjukdom finns?

Min älskade vän Sarah som lider utav detta har skrivit ett så bra inlägg om Eksem, så jag tycker verkligen att ni ska besöka hennes blogg och läsa hur det är att leva med det.
[länk]

Kommentarer
Postat av: vesna

va fint att han accepterat d =)

2009-03-11 @ 06:46:14
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Din bästis!

Herreguud va du e underbar!! De blev skitbra inlägget om Eksem!! Jag blev jätterörd när jag läste!! =) Jag älskar dig jättemycke!!! Vi ses sen!



Pusspusss(L)

2009-03-11 @ 08:02:22
URL: http://sarahnathalie.blogg.se/
Postat av: Anne Andersson

Jag vet inte vad din kompis har provat när det gäller produkter för eksem, det vore underbart om jag kunde hjälpa henne. Jag säljer Dr Melumad hudprodukter som är kända för att hjälpa speciellt personer med eksem, psoriasis eller andra hudproblem. Det är produkter som växer vid döda havet och i dem finns mineraler, salter, aloe vera och örter. Ring mig på 070-555 11 45 eller så in på min hemsida annesmassage.zoomin.se

2009-03-30 @ 18:13:05

♥ Säg ditt ord:

♥ Ditt fina namn:
♥ Besöker du ofta?

♥ E-postadress: (publiceras ej)

♥ Ska jag kolla in din blogg?:

♥ Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0