♥ O n s d a g..

Jissus vilken natt och morgon. Men älskar man hundar som gör man allt : )

I natt var jag vaken med min lilla Uno älskling som mådde dåligt, tror jag somna till runt 03.15 så vaknade jag 05.00 då pappa gick upp och skulle till jobbet.
När klockan var 08.30 så var mamma vaken då gick jag och la mig i sängen och sov 2 timmar. När jag gick upp och skulle äta frukost berättar mamma att hon sett en hund springa lös utan ägare, så kolla vi ut mot  Dalen nedanför huset då ser vi den hunden springa omkring ensam än.
Jag gick upp och tog på mig klädder, tog med hundgodis och en koppel så gick jag ut för att locka in honom, men när han såg att jag närmade mig så sprang han iväg.
Medans jag var ute och leta efter han så ringde mamma till Polisen och fråga om dom fått in några anmälningar om försvunnen hund, och det hade dom, så vi fick namnet på hunden, så mamma ringde mig och berätta vad han hette så jag hade ett namn att ropa. När jag var på väg ner i skogen kommer en kille som gått på samma skola som mig så fråga han vem jag ropa efter, då var det hans hund som var borta. Vi delade på oss. Jag frågade massa personer som jag träffa om dom sett hunden men ingen hade det. När jag gått ett varv till så mötte jag mamman i familjen och dottern, dom hade med sig sin andra hund som ett lockbete.
En farbror jag fråga om han sett hunden kom springandes efter mig och sa att han nyss såg honom vid ett berg inne på radhusområdet bredvid vårat, både jag och farbrorn sprang in på området och hitta dottern i familjen, så berätta vi vart han sett honom, så gick vi där och kollade, helst plötsligt ser dottern den försvunna hunden, så hon sprang mot honom och lyfte upp han, så sa jag att jag kunde hålla den andra hunden hon hade i koppel så fick hon låna mitt koppel och göra det som ett halsband så hon slapp bära honom.

Gud vad skönt att vi hittade honom, känner mig såå lättad. : ) Dom 2 timmarna var värda att vara ute och leta : )

Nu ska jag hoppa in i duschen så ska jag åka in till stan och ta en kaffe med Anna och Emelie.
Ha en fin dag : )
Puss på er

Kommentarer

♥ Säg ditt ord:

♥ Ditt fina namn:
♥ Besöker du ofta?

♥ E-postadress: (publiceras ej)

♥ Ska jag kolla in din blogg?:

♥ Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0