Studenten Fredagen den 13:e

För vi har tagit studenten, fy faan va vi é bra!!!

Igår tog vi äntligen studenten!!
Dagen började med att man gick upp 04.15, duschade och fixa ordning sig innan man åkte till Champangfrukosten 05.20. Kl. 05.45 traska jag och Emelie ut till vägen för att möta upp alla klasskompisar som inte viste vart hon bodde, det var 5+ grader ute när vi stod där i våra vita klänningar. När klockan var runt 06.00 så hade alla kommit, då gick vi in och drack champang och åt mackor som Emelies mamma suttit och gjort ordning. : )
Efter en stund på frukosten så skulle Anna E hålla tal, och det var inte de sista talet denna dagen :P haha..
När klockan var 07.10 så fick vi gå ut till våran snygga vagn som stod och vänta på oss på parkeringen, upp på den och iväg till skolan för att ta ett sista klasskort tillsammans.
När vi var klara så var de full fart ut till vagnen igen, så åkte vi inne i stad och sjöng och ropade :D jag tappade rösten ett tag, men den kom tillbaka konstigt nog :P
Nu åkte vi hem till Anna K för att dricka lite bål och äta frukt, det blev en snabbis, fanns ingen bra plats att stå på inne i stan, sen åkte vi runt i stan igen och vidare till Anna E som bor på Sandhem, hos henne kunde vi stanna lite längre iaf :P
Efter vi vart hos henne åkte vi till Lextorp och hem till Hadil, där stanna vi också en kortis, så tog vi en sväng genom Lextorp och sen till Bergkullevägen där jag bor :D så mamma, pappa & syster och en granne stod ute å tog kort på oss när vi åkte förbi! :D
När vi skulle tillbaka till skolan igen så började det verkligen att ösregna och hagla, så vi stanna traktorn och fick en presenning som vi kunde gömma oss under och tur va de, annars skulle vi vart som dränkta katter när vi kom fram :P När vi skulle kliva av vagnen så blixtra de till som faan och shiit vilken smäll de blev :O men vi va lika glada ändå :D haha

Inne i skolan så träffa vi våra klassföreståndare inne i vårat gamla klassrum som vi hade i ettan, där började vi och där ska vi sluta :P Då fick vi våra betyg, så hade som skrivit en mening till varje elev, min mening var: Njut utav dagen, den kommer inte i repris.. : ) såå sött :D

Sen fick vi gå ner i matsalen så bjöd dom på middag å efterrätt, men de smaka skit :P så alla åt typ bara upp skinkan eller vad de va :P och efterrätten såklart.

Sen gick jag, Ella och Emelie ut å tog oss ett bloss innan vi skulle in i aulan å lyssna på rektorn å stipendieutdelning och efter de va de uppställning i korridoren, bokstavsordning så eftersom vi var OP så hamna vi rätt långt bak, men de gick fort iaf :P Ute på gården så fick vi ställa oss uppe på kullen å sjunga "För vi har tagit studenten" och Studentlåten såklart sen fick vi springa ut i folkhavet å leta upp våra släktingar :P Shiit när alla började hänga på mig blommor å mjukdjur, de kom hur mkt tårar som helst, fick inte stopp på dom :P så fick jag en blomma utav Emelie, gullunge <3 och min syster hängde en på henne med : )


Väl hemma så kom de massa med folk så de blev många kramar och många Grattis   : )  Börjde med att skåla alla välkommna och en grattisskål till mig, började gråta då igen, alla va så fint klädda för min skull, de kändes : )

Sen blev de mat i massor, men hade bara ätit en macka vid 06.00 och en skinkbit i skolan, så va rätt tom med mat i kroppen så kunde inte äta så mkt, fick ont i magen när jag åt istället, lika bra att hoppa över de då :P

Sen öppnade jag alla presenter jag fått <3 Man märkte inte att mamma låg bakom det, nej nej :D hahaha.. Men blev hur nöjd som helst för allt jag fick utav alla!! Taaack <3 Sen blev de tårta för hela slanten : ) å massa prat. Efter alla hade åkt hem så va jag så trött så slocknade i soffan i stort sätt, fast gick inte upp å la mig innan klockan va runt 00.00..


Kommer aldrig glömma denna dagen, kommer sakna OP3A !!! Mkt bråk i ettan och tvåan men trean har vart ett helt underbart år med er alla!! <3


Pusspuss


               Sandra,          Yohanna,         Jag,  Ann-Sophie, Anna & Emelie


                                                  Emelie & Jag

                                                         Vagnen


                                                 Jag på vagnen : )


                                                   Jag, syster & pappa :D


                                  Fick en skål utav kusinerna : )


                        Och ett halsband utav mamma och pappa : )


                                        Alla presenterna : ) Taaaack!!


                                                 Min skyllt :D Neger unge


Kommentarer

♥ Säg ditt ord:

♥ Ditt fina namn:
♥ Besöker du ofta?

♥ E-postadress: (publiceras ej)

♥ Ska jag kolla in din blogg?:

♥ Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0