Turkiet och shopping

image4
En utav dagarna när jag, Sandra, Emelie, Jonna, Helen och Viktoria var i Turkiet, Alanya, så gick vi för att köpa några tröjor vi spanat in några dagar innan. Sandra hitta en as snygg tröja till sin systers man och den kostade 65 lira alltså 325 svenska och hon började med att försöka sänka priset på den, hon sa hela tiden att hon kunde ge 25 lira ca 100 svenska och den turken som stod och sålde dom ropa hela tiden " Call a ambulans".
Tror vi stod där i alla fall i 20 minuter och till sist så sa Sandra "jag skiter i att köpa den" och så sa hon tillbaka på den hyllan, men då sa turken "Okej, 25 lira" så skaka dom hand på det. När Sandra betalat tröjan så va de min och Jonnas tur, våra Björn Borg tröjor skulle också kosta 65 lira styck, men vi sa också max 25 lira, eftersom Sandra fick en stor killtröja för 25 så kunde vi få små tjejtröjor för 25 lira. Vi stod där och sa hela tiden 25 så som Sandra stod, men tuken gav sig inte, så vi la också tillbaka tröjorna men då ropa han på oss och gav oss ett pris på 95 lira för båda det är ju liksom 475 svenska, men vi sa "nej, 50 lira för båda, eller inget" men vi fick dom inte för 50 så vi gick till marknadsståndet brevid och hitta exakt lika dana tröjor och vi fick dom mkt billigare där med. Så när vi hade betalat så kom jag och Jonna ut, så står Sandra, Emelie och Helen och pratar med en Turk så jag och Jonna hejar på han och ställer oss där med. Så kolla turken på mig och sa "Är du turk" jag tog det som en förolämpning och sa "Nej, verkligen inte!!" så säger Sandra "Hon är halv svensk och halv finsk" så kollar turken igen på mig och säger "Jaha, men du ser ut som en turk. Henne vill jag gifta mig med" Så tar han och lägger ena armen runt mina höfter och håller fast mig så säger han till dom andra "Hon är min nu, och hon vill inte gå mer er längre" men då säger Sandra emot "Hon ska visst gå med oss" så tar hon tag i min handled och drar loss mig så går vi ganska så fort där ifrån men så hör vi turken ropa "Kom tillbaka senare".

Det var sista gången jag gick förbi den affären.. :P

Kommentarer
Postat av: Alex

Ni är ju grymt lurade på tröjorna... Betalat hur mycket som helst i överpris... Max 50-60 sek ska ni betala! Har varit där 5 ggr....

2007-10-13 @ 15:07:43

♥ Säg ditt ord:

♥ Ditt fina namn:
♥ Besöker du ofta?

♥ E-postadress: (publiceras ej)

♥ Ska jag kolla in din blogg?:

♥ Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0